Gmina Kobiór przekazuje treść instrukcji otrzymanej od Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, dotyczącej sposobu zgłaszania nieprawidłowości w uprawnieniach do Polskiego Bonu Turystycznego:
"Osoba zgłaszająca problem dotyczący uprawnień do Polskiego Bonu Turystycznego powinna skontaktować się z infolinią Polskiego Bonu Turystycznego: tel. 22 11 22 111, e-mail: bon@zus.pl
Wskazane jest żeby osoba taka dysponowała:
- danymi identyfikacyjnymi (imię, nazwisko, PESEL, a jeśli nie nadano to seria i nr dokumentu tożsamości osoby uprawnionej do bonu);
- podała dane kontaktowe (nr telefonu, adres e-mail);
- przedstawiła krótki opis problemu.
W dalszej kolejności zgłoszenie przekazywane jest do Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), która:
1. dokonuje wstępnej analizy sprawy. Jeżeli istnieje taka konieczność POT dokonuje odpowiednich czynności w zakresie wartości bonu;
2. wprowadza informację na temat sposobu obsługi do systemu obsługi zgłoszeń.
Następnie:
1.Infolinia PBT informuje klienta o sposobie postępowania.
2.POT prowadzi postępowanie wyjaśniające.
3.POT wydaje decyzję administracyjną.
4.POT dokonuje odpowiednich czynności w systemie w zakresie wartości bonu."